Dezvoltare personala pentru adolescenti

 

Grupul de dezvoltare personala pentru adolescenti se desfăşoară într-un mediu creat special pentru ei – un spaţiu în care se vor simţi în siguranţă şi în care se pot exprima liber. Tehnicile folosite sunt creative si se inscriu domeniului psihologic al art-terapiei. 

Psihologia artei are în atenţie problemele psihologiei implicate în perceperea şi creaţia în toate domeniile celor şapte arte (engl. psychology of arts, fr. psyhologie de l’art).

Arta este un mijloc de construire a personalităţii, permițând conectarea cu sinele fiecăruia dintre noi și dezvoltând capacitatea de expresie şi comunicare în relaţiile interumane. 

Tehnicile creative de terapie prin artă îl ajută pe adolescent să se înțeleagă pe sine, să se elibereze de tensiunile acumulate și să dezvolte abilități de comunicare și de integrare socială, facilitând elaborarea unor strategii de rezolvare a conflictelor.

Diferenţa între artă şi terapia prin artă constă în faptul că în artă beneficiarul este opera de artă, iar în terapia creativă beneficiarul este copilul, arta fiind un mijloc de dezvoltare pus la dispoziţia acestuia.

Beneficiile acestui tip de terapie permite adolescentului un timp şi un loc sigur pentru a constitui și a reconstitui evenimentele vieții sale pe care astfel să le analizeze; este un mijloc de comunicare şi de evoluţie pus în slujba copilului.

In grupurile de dezvoltare personala vom explora impreuna:

·      Timiditatea

·      Probleme emotionale

·      Negativismul, refuzul de a face anumite lucruri

·      Hiperactivitatea

·      Probleme de integrare

·      Stima de sine redusa

·      Randamentul scolar

·      Depresia

·      Relatiile cu ceilalti

Rezultatele acestor tehnici de psihoterapie au in vizor întreaga personalitate a adolescentului și urmareste:

  • Dezvoltarea capacităților de exprimare verbală și nonverbală a nevoilor, sentimentelor, trăirilor;
  • Respectul față de sine și încrederea în sine;
  • Strategii personale de rezolvare a problemelor și a conflictelor intra- / inter-personale;
  • Spargerea blocajelor emoționale;
  • Perfecționarea capacității de autocunoaștere și autoacceptare;
  • Dezvoltarea valorilor morale și spirituale;
  • Dezvoltarea capacităților cognitive (memorie, atenție, limbaj, gândire etc.) și a creativității;
  • Eliberarea de tensiuni, anxietăți acumulate, stres, frustrări și sentimente negative;
  • Capacitatea de integrare în grupuri.

 

 

Grupuri de dezvoltare copii si parinti

 

In cadrul grupurilor de dezvoltare personala cu copii si cu parinti terapia are ca punct central relatia copil-parinte.

Copiii au posibilitatea sa cunoasca tot mai mult lumea in care se afla, dar stiu atat de putin despre lumea in care sunt ei insisi; cel mult cunosc salonul de primire al propriei lor personalitati! Educatia a devenit rece, fara ingredientul emotional; copiii stiu putin despre ceea ce simt ei si cei din jurul lor.

Daca parintii nu sunt alaturi de ei pe drumul cresterii, ei pot dezvolata obsesii, atacuri de panică, fobii, timiditate, agresivitate şi alte tul­burări anxioase.

Multi de tineri se droghează; nu înţeleg că drogurile pot să ardă etape din viaţa lor, să-i facă să îmbătrânească rapid pe plan emoţional și nu numai.

Şi stresul? Nu este ceva neobişnuit să depistăm adulţi stresaţi, dar întâlnim şi copii copleşiţi de stres. Ei au în mod frecvent dureri de cap, gastrite, dureri musculare, transpiraţie excesivă, oboseală constantă pe fond emoţional.

Va invitam ca, prin lucru terapeutic impreuna, copil si parinte:

    sa construiti si sa dezvoltati stima de sine,

    sa invatati sa intrati in contact cu emotiile si sa le comunicati intr o maniera asertiva,

    sa dezvoltati capacitatea de a prelucra pierderi şi frustrări, de a filtra stimuli care pro­duc stres,

    sa dialogati şi sa ascultati impreuna,

    sa dezvoltati spiritul de observatie in relatie cu ceilalti,

    sa cresteti curajul, optimismul, capacitatea de a preveni conflictele sau de a le face fata,

    sa invatati sa expuneti idei si nu sa le impuneti,

    sa daruiti timp de calitate relatiei parinte- copil,

sa descoperiti ca problemele in viata au mai multe rezolvari in functie de cine le rezolva.

Dezvoltare personala pentru copii

 

Grupul de dezvoltare personala pentru copii se desfăşoară într-un mediu creat special  pentru varsta lor – un spaţiu în care se vor  simţi în siguranţă şi în care se pot exprima liber. Tehnicile folosite sunt creative si se inscriu domeniului psihologic al art-terapiei. 

Psihologia artei are în atenţie problemele psihologiei implicate în perceperea şi creaţia în toate domeniile celor şapte arte (engl. psychology of arts, fr. psyhologie de l’art).

Arta este un mijloc de construire a personalităţii, permițând conectarea cu sinele fiecăruia dintre noi și dezvoltând capacitatea de expresie şi comunicare în relaţiile interumane.

Tehnicile de terapie creative / prin artă  îl ajută pe copil să se înțeleagă pe sine, să se elibereze de tensiunile acumulate și să dezvolte abilități de comunicare și de integrare socială, facilitând elaborarea unor strategii de rezolvare a conflictelor.

Diferenţa între artă şi terapia prin artă constă în faptul că în artă beneficiarul este opera de artă, iar în terapia creativă beneficiarul este copilul, arta fiind un mijloc de dezvoltare pus la dispoziţia acestuia. 

Beneficiile acestui tip de terapie permite copilului un timp şi un loc sigur pentru a constitui și a reconstitui evenimentele vieții sale pe care astfel să le analizeze; este un mijloc de comunicare şi de evoluţie pus în slujba copilului.

In grupurile de dezvoltare personala se lucreaza:

·      Timiditatea

·      Probleme emotionale

·      Negativismul, refuzul de a face anumite lucruri

·      Hiperactivitatea

·      Probleme de integrare

·      Stima de sine redusa

·      Randamentul scolar

·      Depresia 

Rezultatele acetor tehnici de psihoterapie au in vizor întreaga personalitate a copilului și urmareste următoarele scopuri:

  • Dezvoltarea capacităților de exprimare verbală și nonverbală a dorințelor, sentimentelor, trăirilor;
  • Respectul față de sine și încrederea în sine;
  • Strategii personale de rezolvare a problemelor și a conflictelor intra- / inter-personale;
  • Spargerea blocajelor emoționale;
  • Perfecționarea capacității de autocunoaștere și autoacceptare;
  • Dezvoltarea valorilor morale și spirituale;
  • Dezvoltarea capacităților cognitive (memorie, atenție, limbaj, gândire etc.) și a creativității;
  • Eliberarea de tensiuni, anxietăți acumulate, stres, frustrări și sentimente negative;
  • Capacitatea de integrare în grupuri.